5 de desembre, Dia Internacional dels Voluntaris

Càritas reconeix l’entrega dels voluntaris que prenen partit pel bé comú i les persones en situació de pobresa

Amb motiu del Dia Internacional dels Voluntaris que se celebra el 5 de desembre, Càritas ha difós un manifest en el qual fa un profund reconeixement del valor dels voluntaris que prenen partit en la història de la humanitat i es converteixen en agents de canvi per treballar pel bé comú i transformar la realitat de les persones empobrides.
Aquest és el text de Manifest:
Manifest de Càritas en el Dia Internacional
del Voluntariat 5 de desembre de 2017

En el Dia del Voluntariat, Càritas vol donar les gràcies a totes les persones compromeses que es donen a elles mateixes, per tal d’ajudar als altres. Persones que posen el seu gra de sorra per millorar el món en el qual viuen. Persones que no es queden indiferents davant del patiment de l’altre i es mobilitzen, s’impliquen i treballen per a tal fi.

En els temps actuals on tantes situacions injustes estan provocant pobresa, exclusió i vulneració dels Drets, volem reconèixer l’entrega de tantes persones que, des de la seva opció de voluntariat, estan esdevenint LLUM D’ESPERANÇA amb la seva solidaritat, gratuïtat, fraternitat i compromís.

Per al voluntari de Càritas, el compromís és una manera de ser, de relacionar-se, d’entendre la vida i de compartir-la creant fraternitat. Per al voluntari de Càritas, la solidaritat no és un sentiment de compassió o de tendresa puntuals envers el malestar de tantes persones properes i llunyanes, al contrari, és la ferma determinació d’esforçar-se pel bé comú.

El voluntariat està cridat a seguir en la perseverança de CREAR ESPAIS D’HUMANITAT I DE TROBADA, on les persones excloses, ferides i oblidades…es trobin en FAMÍLIA, ACOLLITS, ESCOLTATS, SENTINT QUE SÓN IMPORTANTS PER ALGÚ.
Càritas agraeix i valora que els voluntaris participin de la història de la humanitat i esdevinguin agents de canvi capaços de posar a la persona, al centre de la nostra mirada, paraula i acció. I com des d’aquest compromís es posicionen davant la realitat de les persones pobres.

Si ens comprometem en la millora de la vida d’aquelles persones menys afavorides, estarem contribuint a millorar aquest món. Estarem fent possible un “cel nou i una terra nova on hi tingui cabuda la justícia” (2P 3, 13).

Càritas  destaca “el paper fonamental que poden jugar els voluntaris com a agents de transmissió de valors des de la infància, perquè aquest compromís amb la solidaritat com a alternativa a l’egoisme és un dels aprenentages més importants que poden rebre les persones en qualsevol moment de la seva vida “.
El testimoni de les 12.242 persones voluntàries de Càritas Catalunya
Els 12.242 voluntaris de Càritas són, al costat dels 498 treballadors remunerats i una legió de socis i col·laboradors privats, són el motor de l’opció de totes les Càritas de Catalunya per la dignitat i els drets de les persones excloses. Són ells els que estan en primera línia a l’hora d’acollir, escoltar i acompanyar les persones que participen en cada un dels projectes de lluita contra la pobresa i la desigualtat, fent que elles mateixes siguin les protagonistes dels seus processos de recuperació de drets i de la seva dignitat.
Durant el 2017, més de 900 voluntàries i voluntaris, han fet possible que Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat i per tant tota la comunitat de la nostra diòcesi, hagi pogut acompanyar i donar suport a les persones més desafavorides del nostre territori, que al 2016 van ser prop de 40.000 persones.
Un exemple d’entrega i compromís per millorar el món, un dia com avui no podem fer altre cosa que donar-los les gràcies.