7 d'Octubre, Jornada Mundial pel Treball Decent

Les organitzacions d'Església surten al carrer a més de 40 ciutats espanyoles per reivindicar la necessitat d'un treball decent per a tothom.

Amb motiu de la celebració, el 7 d'octubre, de la Jornada Mundial pel Treball Decent les organitzacions d'Església que impulsen la iniciativa #IglesiaporelTrabajoDecente -caritas, CONFER, HOAC, Justícia i Pau, Joventut Estudiant Catòlica i Joventut Obrera Cristiana- convoquen per segon any consecutiu diversos actes públics en les diferents diòcesis del país.

Les ciutats i places de més de 40 ciutats espanyoles seran l'escenari de les activitats programades per aquestes entitats per renovar el seu compromís de seguir construint i exigint una societat que defensa el treball decent. El treball decent reflecteix les prioritats de l'agenda social, econòmica i política dels països i del sistema internacional. És, a més, un element fonamental per assolir una globalització justa, reduir de la pobresa i obtenir desenvolupament equitatiu, inclusiu i sostenible.
Avui és essencial defensar el treball decent, el dret a treballar de tota persona capaç d'això (tant el treball que genera ingressos -empleo- com el que no). Per a això, cal emparar un treball realitzat sota condicions dignes per a la persona, que es veu seriosament dificultat per l'actual model socioeconòmic.

Per a les entitats convocants, la defensa del treball decent implica:
  • Posar en el centre a la persona i trencar l'actual lògica de pensar i organitzar el treball des l'econòmic i els interessos d'uns pocs.
  • Plantejar el sentit i el valor del treball més enllà de l'ocupació
  • Lluitar per unes condicions dignes d'ocupació.
  • Articular el treball i el descans de manera humanitzadora.
  • Lluitar perquè l'accés a drets humans com la sanitat, l'habitatge o l'educació no estigui condicionat a tenir una ocupació.
Davant la celebració d'aquest 7 d'octubre, Jornada Mundial pel Treball Decent, les entitats d'Església, a través d'una actuació en xarxa, han organitzat un dens programa d'iniciatives conjuntes a escala tant estatal com diocesana i local per informar, sensibilitzar i involucrar tota la societat en la defensa i protecció activa d'aquest dret.

Càritas, CONFER, HOAC, Justícia i Pau, Joventut Estudiant Catòlica i Joventut Obrera Cristina llancen una invitació a tota la ciutadania a unir-se a aquesta Jornada i se suma a les diferents accions que es duran a terme a tot el país.

Enllaç a la web "Iglesia por el trabajo decente" amb les activitats programades