Celebrades amb èxit les Jornades de Trobada i Formació de Càritas Catalunya

Els passats dies 3 i 4 d’octubre es va desenvolupar a Girona, les Jornades de Trobada i Formació de Càritas Catalunya amb la participació d’unes 1.200 persones entre voluntaris i Professionals de les diferents Càritas de Catalunya.

Amb la intenció d’oferir un espai de trobada, formació i reflexió, voluntaris i professionals de les diferents Càritas parroquials, arxiprestals i diocesanes de Catalunya, es van aplegar al Palau de Congressos de Girona amb un intens programa de ponències, tallers i altres activitats.

En l’acte Inaugural, en el que van intervenir Ramón Barnera com a director de Càritas Diocesana de Girona, Josep Casanova, director de Càritas Diocesana d’Urgell i Carme Borbonès presidenta de Càritas Catalunya, es va  voler agrair l’esforç realitzat per Càritas Diocesana de Girona per acollir les Jornades així com encoratjar a tots els assistents a treballar per seguir construint aquests espais d’esperança, que anunciava el lema de la trobada, i a seguir l’exhortació del Papa Francesc a sortir a les perifèries per estar al costat dels que més ho necessiten.

Les jornades es van anar desenvolupant amb una ponència a Càrrec d’Ana Abril, directora de l’Àrea de desenvolupament social i institucional de Càritas Espanyola, sobre els reptes de l’acció social de Càritas avui. Davant del individualisme que impera, Càritas reivindica la comunitat, persones sòlides que transformin estructures. Ana Abril reivindicava que si anem per els mateixos camins, arribarem al lloc de sempre i que com a Càritas ens hem d’atrevir a arriscar i canviar les estructures, en paraules de Joan Torrents, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, que moderava la ponència; animar-nos a Creure que un altre món és possible.

La resta del matí i la jornada de la tarda, es va a destinar a la participació en els 10 tallers de temàtica diversa, sobre el treball en equip, la comunicació, la doctrina social de l’església, la relació d’ajuda i la gestió d’emocions, la regla de Sant Benet com a inspiració per al lideratge i funcionament d’entitats, etc... Finalment la Jornada va acabar amb una ponència a Càrrec de Mon. Santiago Agrelo, sobre les claus de la situació actual a llum de l’exhortació del Papa Francesc, Evangelii Gaudium i molt crític amb l’actuació de la societat amb els immigrants. Finalment els tastes de Projectes, que les diferents Càritas Diocesanes van presentar, per donar a conèixer les seves activitats, els Tallers Psicoterapèutics i els cursos d’Habilitats Transversals de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, el projecte DISA i d’Educació en valors de Càritas diocesana de Barcelona, el projecte apadrinar un avi  de Càritas diocesana de Girona, la Trobada – el restaurant del temps de Càritas Diocesana de Terrassa,  entre d’altres fins a completar els 18 tastets.

La Jornada del dissabte dia 4 es va iniciar amb un seguit de 4 ponències, que pretenien cercar la construcció d’Espais d’Esperança des de diferents àmbits. Mn. Ramon Prat, construint espais d’esperança des de l’Evangeli, Victor Küppers que ens convidava a viure la vida amb alegria i actitud, per multiplicar les nostres habilitats i coneixements, com una de les claus per tenir èxit en la recerca d’un món més just.

Tot seguit Arcadi Oliveres, va construir espais d’esperança des de l’economia. En paraules seves, l’única opció per obrir una porta d’Esperança a la situació actual, és donar feina a la gent, mantenir l’Estat de Benestar i aturar les finances especulatives. Per acabar Joan Pera va donar un toc d’humor construint espais d’esperança des de la societat.

Després de la clausura oficial de les Jornades, tots els participants van celebrar l’eucaristia a la Catedral de Girona, presidida per Mons. Francesc Pardo Bisbe de Girona.