Concert en benifici de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat a Montserrat, el proper dia 2 d’abril

La Basílica del Monestir de Montserrat rebrà, el proper 2 d’abril, a les 16,30 h, un dels 24 concerts del Cicle de Música Solidària: Música contra la pobresa infantil, impulsat per la Fundació Música Solidària, la Fundació Antigues Caixes Catalanes i el Grup BBVA (format per BBVA i CatalunyaCaixa).

El cicle, que s’allargarà durant tot 2016, es va iniciar el passat 3 de gener a la Catedral de Tortosa, i durant els mesos de març i abril haurà arribat a Granollers, Vic, Terrassa, Sabadell, Berga, Sant Cugat i Reus.

L’objectiu és doble: D’una part, fer arribar la música clàssica arreu de Catalunya i de l’altre, la captació d’ingressos pels programes socials centrats en la pobresa infantil de les Càritas Diocesanes Catalanes. Pretenem que els nostres concerts també facin arribar la música a llocs i persones on no arriba habitualment i que alhora siguin un altaveu obert als ciutadans, per tald’ajudar entre tots a la tasca que està duent a terme Càritas.

El cicle té una clara voluntat d’implicar el territori, i a cada concert es busca la participació de les institucions locals, comarcals i de les entitats i persones que vulguin sumar-s’hi.Aquests concerts tenen lloc a esglésies, catedrals i equipaments culturals.

Tots els concerts són interpretats per l’ORQUESTRA UNESCO BARCELONA, sota la direcció de Gonçal Comellas.

En el cas del concert de la Basílica del Monestir de Montserrat, es podrà escoltar l’orgue de la Basílica per Mercè Sanchis, acompanyat per l’Orquestra Unesco Barcelona, interpretant obres de Haendel.

UN PROJECTE AMB FORT IMPACTE SOCIAL: LA LLUITA CONTRA LA POBRESA INFANTIL

Actualment, la pobresa infantil és una realitat. Els infants formen part dels col·lectius més desprotegits i amb més risc de sofrir les conseqüències de la pobresa. A Catalunya hi ha 1.185.386 nens i nenes. Segons l’IDESCAT, al 2014, la població de menys de 16 anys que viu en risc de pobresa o exclusió social és d’un 28,8% (360.700 nens), i un 8,7% ja pateix de privació
material severa.

Sota el programa “Contra la pobresa infantil”, Càritas porta a terme diverses accions des de les diferents Càritas Diocesanes de Catalunya per orientar les famílies a l’hora d’accedir a recursos comunitaris de caire educatiu i sanitari, a més de proporcionar ajudes per atendre a necessitats bàsiques.

DONATIUS I APORTACIONS FILA 0
El concert de Montserrat, a diferència d’altres concerts, és d’entrada lliure. La recaptació rebuda a través de donatius a la mateixa basílica o d’aportacions voluntàries que es recullin de la Fila 0 es destinaran als programes de lluita contra la pobresa infantil de la Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

Les aportacions es poden fer a través de transferència o en línia a través de la web de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat

Segons ha explicat Albert Flotats, gerent de la Fundació Música Solidària, “Volem que aquests concerts siguin més que uns excel·lents espectacles musicals. El públic ha de sortir dels nostres concerts convençut que ha col·laborat a ajudar a la tasca que desenvolupa Càritas i que la seva aportació serà destinada als projectes per lluitar contra la pobresa infantil”.

Belén Latorre, directora de la Fundació Antigues Caixes Catalanes, i Carles Malgosa, representant del Grup BBVA a Sant Feliu de Llobregat, han expressat el seu suport a aquest projecte perquè “sap combinar molt bé dos dels objectius que perseguim amb l’activitat que realitzem conjuntament a Catalunya: difondre la música clàssica i de qualitat a tot el territori, i solidaritat amb unproblema que viu la nostra societat, i en el qual tots podem contribuir”.

Joan Torrents, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, ha ressaltat que “durant el 2014, més de 56.000 persones s’han pogut beneficiar dels programes que duem a terme des de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. Un 45% de les persones que hem atès tenen entre 31 i 45 anys; són adults que no tenen feina o amb ingressos insuficients per assumir el pagament de les despeses i responsabilitats més bàsiques. Aquesta precarietat econòmica i social dels adults, arrossega a la resta de la família a una situació d’exclusió, on són els infants i els joves els que pateixen les majors conseqüències.

Cal actuar per invertir aquesta realitat, perquè la nostra societat abocarà a aquests infants i joves a l’exclusió, sense oportunitats, i vulnerant els seus drets i la seva dignitat. Per aquest motiu, des de Càritas apostem per aquells projectes amb infants i joves que cerquen el seu desenvolupament integral i el donar suport a les seves famílies”.

Finalment, Mons. Agustí Cortés, Bisbe de Sant Feliu de Llobregat, ha remarcat “la necessitat del compromís de la nostra societat per trencar aquestes estructures que porten a la desigualtat i l’exclusió social. En aquest sentit, és important l’acció caritativa que desenvolupa l’Església de la diòcesis de Sant Feliu de Llobregat”.

El Bisbe Agustí, ha volgut agrair a l’Abadia de Montserrat la seva disponibilitat i col·laboració.

També ha destacat la importància del compromís de la iniciativa privada envers l’Acció Social, com en aquest cas en que els objectius i les bones intencions de les diferents entitats que participen en aquests concerts, han confluït de manera clara, unint la bellesa de la música i un bon propòsit solidari.