Concert Solidari contra la pobresa infantil a Sant Feliu de Llobregat

La catedral de Sant Llorenç es va omplir per escoltar la magnífica interpretació del Messies de Händel que l’orquestra i el cor Unesco Barcelona, van oferir als assistents.

Aquest ha estat el 22é concert, d’un cicle de 24 concert que la Fundació Música solidària, amb el suport del grup BBVA i la Fundació d’antigues caixes catalanes, ha promogut en benefici de Càritas i per lluitar contra la pobresa infantil. Aquest 2016 les diferents diòcesis catalanes, han acollit fins a 24 concerts solidaris, en el cas de Sant Feliu de Llobregat, aquest ha estat el tercer concert que s’ha celebrat, després dels magnífics concerts que es van realitzar a la Basílica de Santa Maria a Montserrat i a l’Auditori Eduard Toldrà de Vilanova i la Geltrú.

Al concert hi van assistir unes 300 persones i va comptar amb la presència del Bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Agustí Cortés i Jordi San José, alcalde de Sant Feliu de Llobregat, que van poder gaudir d’una de les obres musicals més emblemàtiques de la música barroca, el Messies de G.F. Händel. Abans del concert, es va procedir a la lectura d’un manifest per part de Conxa Marqués, sots directora de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, en el que es reivindicaven els drets i la dignitat dels infants, i es convidava a la societat a adoptar un sistema i estil de vida en que les persones i la cura del planeta sigui el més important.

Tot seguit, amb en Gonçal Comellas a la batuta, la orquestra i el cor Unesco Barcelona va interpretar aquest oratori de Händel, que va comptar amb la participació com a solistes de la soprano Maria Mateu, la contralt Marisa Roca, el tenor Beñat Egiarte i el Baix Pau Bordas.

Prop d’una hora i mitja de concert que va tenir un dels moments més àlgids en l’al·leluia, que va desencadenar els aplaudiments intensos del públic assistent.

La unió de la música i la solidaritat, ha estat una experiència molt gratificant per Càritas i per a totes aquelles persones que han pogut apropar-se al món de la música clàssica a través d’una orquestra de gran qualitat i alhora exercir un compromís per fer un món més just i sostenible, apropant-se a les persones que més ho necessiten.