La confederació Càritas Espanyola,commemora el dia internacional dels voluntaris amb els seus 78.000 voluntaris

El Delegat Episcopal de Càritas ha enviat una carta d'agraïment a tot els voluntaris de la institució

Amb motiu de la celebració, el dia 5 de desembre, del Dia Internacional dels Voluntaris, Vicente Altaba, delegat episcopal de Càritas Espanyola, ha dirigit una carta als més de 78.000 amb què compta la institució, per agrair el seu servei i dedicació generosa.

Segons les dades de la Memòria 2013, dels gairebé 56.500 voluntaris amb què comptava la institució el 2007, s'ha passat a més de 78.000, l'increment gradual en aquest xifra ha estat una generosa resposta a l'increment de les necessitats de les persones.

El Delegat Episcopal comparteix amb els voluntaris l'immens do que suposa servir a Càritas: "Som nosaltres els primers que ens sentim profundament agraciats i agraïts pel do que significa ser voluntaris".

"Sí, avui és un dia per proclamar i celebrar que ser voluntaris de Càritas és una gràcia, un do, un regal, una profunda sort. És una sort tenir els ulls oberts per veure el patiment dels pobres, orelles atentes per escoltar el seu clam i  el cor sensible per commoure'ns. És un regal sortir de la nostra cova, de les nostres comoditats i seguretats, aturar el ritme absurd d'una vida viscuda només per a nosaltres mateixos, i posar el que som i tenim al servei dels germans tirats a la vora del camí, dels que més necessiten , dels quals són rebutjats, ignorats i oblidats. I és una gràcia experimentar que, darrere del clam dels més febles i pobres, ens sentim cridats per un Déu que té entranyes d'amor, que es commou davant la pobresa i el sofriment humà i ens convoca a fer present el seu Regne construint una nova humanitat en què els exclosos puguin integrar-se en una sola família humana, seure amb els germans a la taula i viure amb dignitat ".

En la seva carta, Altaba, esmenta també l'entrega generosa i desinteressada més enllà de les nostres fronteres que queda reflectida en el Programa de Voluntariat Internacional, una aposta de Càritas per portar la generosa entrega personal fins als racons més necessitats: "Aquesta dimensió global de la identitat del voluntariat de Càritas s'està veient rubricada en els últims anys amb l'impuls de les experiències dels que estan disposats a verificar la seva gratuïtat en el si d'altres Esglésies on la nostra Confederació desenvolupa la seva cooperació fraterna. Aquesta opció pel voluntariat internacional neix de la mateixa essència de l'Església que viu la caritat universal i sense barreres ".

"Des d'aquesta consciència agraïda i universal, avui és també un dia oportú per renovar el goig de la vocació a la qual hem estat cridats a l'Església i al món: Ser instruments de la gràcia per difondre l'amor de Déu i fer present en la nostra història el rostre misericordiós del «Déu dels humils, el defensor dels petits, suport dels febles, refugi dels desvalguts, salvador dels desesperats» (Jud 9,11). Un dia per renovar el goig del nostre servei, la gratuïtat de la nostra entrega i dir-li una vegada més al Senyor: Aquí em, disposat i agraït perquè en el servei als pobres has volgut comptar amb mi ".

La carta acaba reiterant l'agraïment a aquests més de 78.000 voluntaris; "Gràcies -diu Altaba- perquè a més d'assistir als pobres, treballeu per la justícia i per transformar les estructures que generen la pobresa i l'exclusió".

"I vull acabar amb una invitació: No oblidem mai que la font i el sentit del nostre servei està en la nostra configuració amb Jesucrist i que el més important que podem oferir als pobres -com ell va fer-, és la vida feta do i posada als seus peus en el servei. Per això, diu Francesc, "cal un espai interior que doni sentit al compromís" (EG 262). Servim, doncs, als pobres des d'una profunda espiritualitat, com a deixebles-missioners de Jesucrist. No ens deixem robar l'espiritualitat! "