MISSIÓ

“Acollir i treballar amb les persones en situació de pobresa i necessitat, perquè siguin protagonistes del seu propi desenvolupament integral, des del compromís de la comunitat cristiana. Inclou l’acció social, la sensibilització de la societat, i la denúncia de les situacions d’injustícia amb fets i paraules per aconseguir un món més just i solidari.”

Així doncs, des de Càritas volem aconseguir construir entre tots un món en el qual els béns de la terra siguin compartits per tota la humanitat:

• Des de la DIGNITAT DE LA PERSONA,
    al servei dels més pobres, sense distinció de religió o d’origen cultural o ètnic a fi que esdevinguin actors i subjectes de la seva pròpia història.

• Des del TREBALL PER LA JUSTÍCIA SOCIAL:
    lluitant contra la pobresa, l’exclusió, la intolerància, la discriminació i tota forma de violació dels drets humans.

• Des de la SOLIDARITAT i el COMPARTIR FRATERN:
    perquè tothom sigui veritablement responsable de tothom.

VISIÓ

“Ser testimoniatge de l’amor de Déu i de la fraternitat de la comunitat cristiana amb totes les persones, especialment amb les més empobrides i excloses, optant per una societat més solidària, justa i participativa.”

Des del compromís per:

• Que l’acció de Càritas sigui significativa en el desenvolupament humà integral dels últims i en la promoció d’una societat inclusiva.
  • Ser referents de solidaritat amb els països més empobrits i la cura de la casa comuna.
  • La denúncia de les causes de la pobresa i exclusió, i la promoció dels drets socials.
  • Aconseguir una participació efectiva de la comunitat cristiana en l’activitat de Càritas
  • La promoció de l’economia social i solidària, com a signe d’un nou model econòmic més just.”

VALORS

La CARITAT és el fonament de la nostra identitat i servei, font inspiradora dels nostres valors.”

• CENTRALITAT DE LA PERSONA
    La persona, imatge de Déu, és el centre de la nostra acció. Defensem la seva dignitat, reconeixem les seves capacitats, impulsem les seves potencialitats i promovem la seva integració i desenvolupament.
  • JUSTÍCIA
    Treballem per la justícia i la transformació de les estructures injustes coma exigència del reconeixement de la dignitat de la persona i dels seus drets.
  • VERITAT
    La cerca de la veritat sobre l’home i el món a la llum de la fe, fonament i sentit del nostre actuar.
  • PARTICIPACIÓ
    Som una organització oberta a la participació dels nostres agents i dels destinataris de la nostra acció social que treballa en equip afavorint la integració dels quals formem Càritas.
  • SOLIDARITAT
    Ens caracteritzen el nostre sentiment d’unió als quals sofreixen i la nostra convicció d’igualtat i justícia. Promovem la solidaritat que ens porta a buscar el bé comú i a treballar per una comunitat inclusiva, que valora les diferències com a patrimoni comú i enriquidor.
  • AUSTERITAT
    Des del nostre estil de vida, posem la nostra voluntat en la utilització ètica i coherent dels recursos.
  • ESPERIT DE MILLORA
    Desenvolupem la nostra activitat buscant permanentment millorar i aplicar idees innovadores, sempre en benefici de la persona, la comunitat i la societat en el seu conjunt.
  • TRANSPARÈNCIA
    Compartim una cultura institucional basada en l’ètica i en l’obertura de la informació cap a tots els interessats en la nostra labor.
  • SENTIT DE PERTINENÇA
    Coneixem el rumb i les directrius de Càritas, i recollim els sentiments i esperances dels qui en formem part.

Missió, Visió i Valors