Càritas diocesana de Sant Feliu de Llobregat, fa un primer enviament de 12.000€ per ajuda humanitària

La xarxa de Càritas internationalis a través de les Càritas i l’església local, està vehiculant l’ajuda humanitària per intentar donar suport als milers de persones que s’han vist afectades per les conseqüències dels forts terratrèmols de Turquia i Síria.

Càritas Siria

El passat dia 6 de febrer a les 4:17h, un terratrèmol de magnitud 7,9 va tenir lloc a Pazarcik, districte de Kahramanmaraş, a sud-est de Turquia, seguit de fins a 42 rèpliques, una d’elles de magnitud 7,6. L’impacte del terratrèmol a Síria també ha estat de grans dimensions, sobretot a la zona d’Alepp, Lattakia, Hama, Idleb i Tartous.

A data d’avui ja es registren més de 35.000 persones mortes i més de 80.000 persones ferides i prop de 160.000 persones han hagut de ser evacuades de les seves vivendes. La població total afectada és de més de 13 milions de persones.

La situació a Síria ha afectat a 4,6 milions de persones, d’aquestes més de 4 milions ja depenien de l’ajuda humanitària com a conseqüència de la guerra. S’estima que en el terratrèmol han mort prop de 1.500 persones.

Davant d’aquesta situació d’emergència la xarxa de Càritas Internacional, a través de les Càritas presents al territori, està vehiculant la resposta humanitària.

Xarxa Càritas a Turquia

Caritas internationalis i els seus col·laboradors de l’església local, han habilitats punts d’acollida i informació a Istanbul, Esmirna i Anatolia. Sent conscients que la recuperació social de la zona afectada requerirà un treball a mitjà i llarg termini, s’ha creat un equip de recolzament a la emergència, que està valorant les necessitats de la població afectada i a les grans ciutats on s’està produint una desplaçament de la població afectada.

En aquest primer moment, s’han habilitat a les seus de la xarxa Càritas espais on es facilita tant alimentació calenta, com roba d’abric i productes d’higiene i que atenen al voltant de 200 persones al dia.

També s’han habilitat espais per passar les nits tant a Iskenderun com a Mersin.

Càritas Síria

Esta monitoritzant la situació i organitzant conjuntament amb altres organitzacions i les autoritats locals, una primera resposta a través de diversos centres d’acollida que estan facilitant sobretot, aigua potable, aliments, roba d’abric i productes d’higiene.
A la zona de Lattakia, s’han distribuït al voltant de 800 paquets d’aigua potable i 250 matalassos. Per altre banda a Alepp més de 650 paquets d’aigua potable i kits d’alimentació.

A part les Càritas veïnes de la zona, també han mobilitzat els seus efectius, per col·laborar en la resposta humanitària, com Càritas el Líban, que ha enviat un grup de 15 joves a Lattakia per donar suport.

Caritas Lebanon

La Confederació Càritas espanyola, es qui canalitza l’ajuda humanitària a través de la xarxa de Càritas internacional. En un primer moment ja es va fer un enviament de 200.000 € i es va vehicular una campanya d’emergència i en aquest sentit des de Càritas diocesana de Sant Feliu de Llobregat ja s’ha fet un primer enviament de 12.000€ dels donatius que s’han rebut en aquests primers dies des de que va esclatar la emergència.

Col·labora