Càritas Espanyola mobilitza 100.000 euros davant la crisi de persones desplaçades a Líban

Càritas Espanyola ha decidit mobilitzar 100.000 euros per respondre a la crisi de persones desplaçades a Líban a causa de l’escalada del conflicte a Terra Santa. Aquesta aportació se suma als 350.000 euros enviats en el darrer any per atendre l’emergència humanitària.

Segons Pablo Reyero, coordinador del equip d’Orient Mitjà, l’objectiu és donar suport als desplaçats interns i a aquells en risc de desplaçament. Els fons seran destinats a proporcionar atenció sanitària de qualitat a unes 4.000 persones a la regió del sud de Líban, mitjançant dos centres d’atenció primària i tres unitats mèdiques mòbils.

Necessitats bàsiques

L’ajuda inclou consultes mèdiques, diagnòstics, medicaments, aliments i kits d’higiene. A més, s’oferirà atenció psicosocial i refugi segur per a dones i menors víctimes de violència de gènere.

La situació a Líban és crítica, amb un 80% de la població vivint en la pobresa, i els desplaçats superant el milió. A Gaza, la crisi és encara més severa, amb un 75% de la població desplaçada i la destrucció massiva d’infraestructures.

Des de l’inici del conflicte, Càritas ha mobilitzat un total de 350.000 euros, amb un enfocament en l’accés a serveis de salut primària. Aquesta intervenció ha permès atendre més de 9.137 persones i oferir assistència monetària a més de 3.047 famílies.

Crida a la comunitat internacional

Càritas Jerusalén ha demanat una intervenció urgent per aturar la guerra i garantir l’accés humanitari segur.