Càritas Espanyola presenta la memòria confederal 2023

Càritas inverteix 486,5 milions d’euros el 2023 per donar suport a més de 2,5 milions de persones

Càritas Espanyola ha presentat la seva Memòria Confederal 2023, destacant una inversió rècord de 486,5 milions d’euros per donar suport a més de 2,5 milions de persones tant a Espanya com a l’estranger. Aquest augment representa 29,3 milions d’euros (6,4%) més que l’any anterior.

Principals reptes

Un dels reptes més significatius és l’exclusió social, que afecta al 26% de la ciutadania, agreujada per la precarietat laboral i l’encariment de l’habitatge. De les persones ateses, el 33% es trobaven en situació administrativa irregular i el 50% eren treballadors pobres.

Impacto y Alcance

Durant el 2023, 1.327.298 persones van rebre atenció a Espanya i 1.240.382 en projectes de cooperació internacional. Aquestes dades són comparables als nivells pre-pandèmia de 2019.
Enfocament en l’ocupació i l’economia solidària

Càritas ha incrementat la seva inversió en programes d’Economia Solidària, destinant 136,8 milions d’euros per a itineraris d’inserció sociolaboral, superant la inversió en programes d’Acollida i Assistència (96,7 milions d’euros).

Emergència Humanitària

L’organització també va destinar 25,2 milions d’euros a projectes de cooperació internacional en resposta a emergències en països com Marroc, Turquia, Síria i Ucraïna.

Suport Sostingut

Aquest esforç ha estat possible gràcies a la generositat de més de 230.000 donants i la col·laboració de les administracions públiques, que van aportar 159,4 milions d’euros. Càritas ha mantingut el seu compromís d’austeritat, destinant només el 5,72% del seu pressupost a despeses de gestió i administració.

Crida a la Solidaritat

Manuel Bretón, president de Càritas Espanyola, va agrair el suport d’empreses, donants particulars, administracions públiques i voluntaris. Va fer una crida a tota la societat per continuar treballant junts en favor dels més vulnerables.

Càritas reafirma el seu compromís amb la justícia social, destacant la necessitat d’un acompanyament prolongat i l’esforç col·lectiu per millorar les condicions de vida de milions de persones.